søndag 4. mars 2012

Tester ut nye materialer :)

Jeg fikk litt sen start etter jul, men nå som jeg er igang tester jeg ut nye materialer og ideer :) Jeg fikk kjøpt en lakk som het Ice Pearl Laquer, som inneholder glitter og små glasskuler. Jeg prøvde den ut på små papirperler til å begynne med, men det var bare delvis vellykka. Men et par stilige øredobber ble det ut av det :)


Men personlig er jeg ikke så glad i glitter, så jeg prøvde å ta litt av lakken i en bitteliten sil og skylte bort lakken, så bare glasskulene ble igjen. Dermed kunne jeg blande kulene inn i lakken jeg vanligvis bruker. Jeg har også handla ny maling på nettet. Det er forskjellige farger, både vanlige og metalliske, som alle har en metallisk glans. Før har jeg mest brukt denne malingen på stoff, men den fungerer også bra på papir. Jeg har lenge villet lage papirperler som er mer runde enn avlange eller bikone. Etter mye prøving og feiling har jeg funnet en god oppskrift. I motsetning til de vanlige perlene, der strimlene går inn i en spiss med en fast vinkel, trenger disse perlene å bygges opp med flere lag strimler med forskjellige vinkler. Her er noen av de første øredobbene jeg lagde :)

2 kommentarer: