onsdag 30. mai 2012

Opp i høyden :)


Her i bygda jeg bor, arrangerer det lokale idrettslaget "Ti Toppers", der man skal bestige 10 topper i nærområdet i løpet av året 2012. Fordi mye av det jeg driver med er stillestående/sittende, fant jeg ut at jeg trengte litt motivasjon til å komme meg ut og bevege meg mer :) Dermed meldte jeg meg på sammen med faren min. Selv om jeg vokste opp og bodde her til jeg var 16 år, har jeg benyttet meg lite av den flotte naturen i kommunen, så dette er også en utrolig god måte å bli bedre kjent med nærmiljøet :). 

Men etter 3 år med engelsk kosthold og et helt liv med lite bevegelse, er det trygt å si at jeg ikke er i spesielt god form, så prosjektet har vist seg å være krevende. Men mestringsfølelsen blir desto sterkere :)

Til nå har vi vært oppe på 4 topper og her ser dere bildene :)
Her er jeg på toppen av Masi sammen med pappa og lillesøsteren min Rebekka

Neste tur gikk til Vardehei, sammen med pappa og lillesøsteren min Victoria.

Turen til Vardehei gikk via en gammel gruve hvor pappa hadde sommerjobb i sin ungdom. Kjempeartig å se :)

1. pinsedag tok jeg og pappa turen til Lille Fånefjell i det nydelige været :) Turen gikk via en gammel vei fra 1800-tallet :)



Det var en varm tur, men en nydelige utsikt over Byglandsfjorden gjorde det verdt turen :)

2. pinsedag fant vi ut at vi liksågodt skulle ta en tur til, denne gangen til Vorehei på Moisund. Turen viste seg å være endel tyngre enn vi trodde, men det ble en flott tur likevel. Dessverre ble utsikten fra toppen blokkert av den del trær.

Dette bildet ble tatt på vei opp :) Flott utsikt over dalen :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar