torsdag 21. juni 2012

Nytt maleskrin :)

Jeg har hatt en liten pause fra butikken og bloggen de ukene. Det ble plutselig en del flere ekstraskift på Kiwi og jeg fikk noen sømoppdrag i tillegg. Blant annet disse supersøte putene jeg sydde for bestemoren min :) hun ble strålende fornøyd :) Lurer på om de hadde slått ann på Epla??


I vår har jeg så smått begynt å håndmale perlene mine selv, med akrylmaling og metallisk maling, med varierende resultater. Når jeg fikk pakket ut etter flyttinga i påska, fant jeg et maleskrin jeg kjøpte i England. Det ligner på vanlig vannmaling, men det er en form for pigmentmaling ment for tekstiler. Malingen er vannbasert, men fargene blir mye sterkere og intense enn vannmaling. Jeg var nysgjerrig på hvordan dette ville se ut på perlene mine, så jeg testa noen ferdigklipte strimler.



Resultatet ble perler med en fantastisk fargeintensitet jeg ikke har klart å oppnå med magasin-sider ennå. Dette kommer jeg garanert til å fortsette med :)

Her er mitt aller første armbånd, laget av de blålilla perlene jeg malte med pigmentmaling. Fargene på disse perlene er ikke fullt så sterke som på bildet over, da jeg valgte å vanne ut fargene mer.

 Og her er et nytt par øredobber :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar