fredag 5. august 2011

Bestemor-besøk

Hver gang jeg er på Evje, må jeg alltid innom bestemor en tur. Det var hun som en gang i tida lærte meg å sy og gjøre håndarbeid. Hver gang jeg treffer ho nå, så funderer hun alltid litt på hvordan jeg gikk fra den lilla jenta som sydde Barbie-tøy til å gå på kunstuniversitet og ta sømutdannelse. Jeg pleier bare å si at det ligger i genene mine :) Begge mine bestemødre var syeske / skredder og familien min er generelt veldig kreative på forskjellig vis.

Jeg har en søster som tegner og maler mye, samt er en reser på sokkestrikking. Hun legger ut mange fine tegninger og mandalaer på http://mandalafreak.deviantart.com/ 
Og en annen søster er fotograferer og redigerer bilder: http://bekkasfoto.blogspot.com/ 

Jeg og Besta fikk skravla mye om det jeg har drevet med i England og så må jeg jo alltid slå ho i en runde Scrabble, hehe. Ho viste fram en kjempefin veske ho hadde strikka en gang, med sånn fint tradisjonsmønster i svart og hvitt. Jeg har prøvd meg på mønsterstrikk før, men sliter med å få god, jevn trådspenning. Har så veldig lyst å strikke mine egne selbuvotter en gang, men jeg får bare sette meg ned å trene på det :)

Senere på kvelden bestemte jeg og søstra mi Rebekka seg for at vi ville se film nede i kjelleren. Jeg har sett den filmen flere ganger før, så jeg tok med meg smykkelagingstingene mine :) Fikk lagd 2 nye par øredobber :) jeg prøvde meg på litt andre stiler denne gangen. Jeg liker å variere det, så de ikkje ser like ut, alle sammen. Denne gangen ble det litt mer avansert og tidkrevende, men det var verdt det når de var ferdige. De er til salgs på Lindas Papirpynt. Jeg sitter egentlig å lurer på om jeg kanskje skulle kjørt igang en Epla-butikk.. men jeg må lese igjennom alle reglene og betingelsene først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar